
Womenalia ha llançat la campanya MujeresTECH 2025, que per cinquè any consecutiu busca promoure la presència femenina en l\’àmbit STEM, fomentant referents i donant suport a la igualtat d\’oportunitats. La iniciativa se celebra en el Dia Internacional de la Dona en la Tecnologia, amb el lema ‘El futur és avui, i el codi el escrivim nosaltres’.
La campanya MujeresTECH 2025, presentada per Womenalia, té com a objectiu principal augmentar la representació femenina en l\’àmbit de la ciència, la tecnologia, l\’enginyeria i les matemàtiques (STEM). Aquest any, la iniciativa s\’emmarca en la celebració del Dia Internacional de la Dona en la Tecnologia, que se commemora cada 10 d\’octubre en honor a Ada Lovelace, considerada la primera programadora de la història. Sota el lema ‘El futur és avui, i el codi el escrivim nosaltres’, la campanya busca inspirar joves estudiants a considerar carreres tecnològiques i innovadores.
La jornada central de la campanya es va dur a terme a la seu de la Universitat Camilo José Cela (UCJC) a Madrid, on deu mentores i més de trenta alumnes d\’entre 18 i 20 anys es van reunir per compartir experiències i rebre orientació professional. Durant l\’esdeveniment, les participants van tenir l\’oportunitat d\’interactuar en un format de speed mentoring, on rotaven per grups per conversar directament amb les mentores. Aquest format va afavorir l\’intercanvi de vivències i l\’assessorament, mostrant que és possible construir una carrera exitosa en tecnologia malgrat la persistent bretxa de gènere.
L\’esdeveniment va comptar amb la intervenció de Tomás García Martín, director de l\’Escola Politècnica Superior de la UCJC, qui va destacar la importància de la innovació com a motor de progrés. A més, Inmaculada López Almodóbar, responsable del Departament de Verificació i Validació de senyalització ferroviària a Alstom, va compartir la seva experiència i va animar les joves a considerar la tecnologia com una opció professional viable.
Entre les mentores que van participar en la jornada hi havia representants d\’empreses com Aena, Between Technology, Iberdrola, Naturgy, Scopely, Logicalis i Limak, totes elles compromeses amb la diversitat i el talent femení en l\’àmbit STEM. Womenalia és una empresa d\’impacte social que acompanya dones professionals i emprenedores en totes les etapes de la seva carrera, oferint recursos de formació, networking, acceleració i oportunitats laborals. La seva missió és reduir les barreres estructurals que limiten el desenvolupament professional femení i fomentar la diversitat i inclusió en l\’entorn laboral.
“¿Realment estem preparats per acceptar que el futur de la tecnologia s\’escriu amb ploma femenina?”
—
Fuente: www.interempresas.net | Ver noticia original