Tres dones directives destacades del sector tecnològic coincideixen en que comprendre als clients és clau per determinar quins serveis i productes oferir. Sostenen que la innovació no ha de respondre a tendències, sinó a necessitats reals
La revista Time va organitzar un debat amb tres dones directives que ocupen càrrecs de lideratge en la indústria dels negocis i la tecnologia, amb l’objectiu d’analitzar com guien els seus equips i empreses en un context on la intel·ligència artificial està redefinint el panorama empresarial. Les directives que van participar en la discussió van ser: Debby Soo, CEO de OpenTable i membre de la junta directiva de KraftHeinz. Leslie Cafferty, vicepresidenta sènior i directora de comunicacions de Booking Holdings. Padmasree Warrior, fundadora i CEO de Fable.
Es va parlar sobre com adopten la intel·ligència artificial als seus negocis, Debby Soo, que lidera OpenTable, empresa de reserves de restaurants, va destacar la importància d’adaptar-se a la tecnologia per mantenir-se competitiu. «Si no l’adoptes, et pots quedar enrere», va instar. Va explicar que la seva companyia avalua la tecnologia des de diverses perspectives, però el seu enfocament principal és millorar l’eficiència dels restaurants als quals serveixen.
Per la seva banda, Leslie Cafferty, que treballa a l’empresa de tecnologia de viatges Booking Holdings, va compartir una experiència que il·lustra la importància d’avaluar el valor real de les noves eines tecnològiques. Va explicar que l’empresa on treballa va llançar un producte basat en IA per millorar l’experiència del client, però l’adopció va ser baixa. «Els nostres clients ens van dir que el producte que ja teníem era suficient i que la nova eina no els resultava tan útil», va explicar.
Padmasree Warrior, CEO de Fable, va reflexionar sobre el cicle de vida de la tecnologia. Va explicar que, en les seves primeres etapes, les innovacions generen gran entusiasme, el que en la indústria tecnològica es coneix com el «hype cycle». «Tothom en parla, tothom vol provar-ho, però en aquesta fase inicial també hi ha riscos», va advertir. Amb el temps, la tecnologia madura i esdevé realment útil, permetent la seva integració efectiva en els negocis.
El panell va deixar clar que, si bé la intel·ligència artificial és una eina poderosa, la seva adopció ha d’estar guiada pel valor que aporta als clients, socis i negocis, en lloc de ser implementada simplement per tendència.
FUENTE: Infobae, https://www.infobae.com/america/mundo/2025/07/06/como-las-mujeres-poderosas-lideran-con-las-nuevas-tecnologias-en-los-negocios-la-ia-redefine-todo/